ZŠ Lipůvka

 

Mgr. Jitka Vaněrková

– školní speciální pedagog


Kontakt

mob. 603 346 230
Kabinet I. stupně, č. 37, 1. stupeň

Konzultace
 
  • pro rodiče: út 15,00 – 16,00, jinak po telefonické domluvě
  • pro žáky: denně 7,00 – 7,55, jinak po osobní dohodě

 

Náplň práce školního speciálního pedagoga

 

Diagnostika a depistáž

  • Vyhledává a identifikuje žáky s rizikem školní neúspěšnosti (náslechy ve třídách, konzultace s vyučujícími, konzultace se zákonnými zástupci).
  • Vyhledává žáky s SPV a žáky s rizikovým chováním.
  • Spolupracuje s učitelkami MŠ, nabízí metodické vedení.
  • Účastní se zápisů žáků do 1. Tříd.
  • Zachycuje rizikové skupiny a jednotlivce, identifikuje míru a příčinu vzdělávacích a výchovných problémů.
  • Vede nebo organizuje stimulační programy (kroužky) pro rizikové žáky.
  • Spolupracuje a metodicky vede zákonné zástupce těchto žáků, poskytuje podporu a osvětu v prevenci školní neúspěšnosti.
  • Spolupracuje s vyučujícími a třídními učiteli na prevenci školní neúspěšnosti, dle potřeby poskytuje metodické vedení.

 

Konzultační, poradenské a intervenční práce

  • Provádí speciálně pedagogické činnosti v rámci školy.
  • Posuzuje intenzitu problému a doporučuje odborné vyšetření ve ŠPZ.
  • Posuzuje výchovné a vzdělávací potřeby žáka.
  • Realizuje případně koordinuje intervenční činnosti pro konkrétní žáky.
  • Participuje na vzdělávací činnosti žáků s SVP (podpůrná opatření, reedukační činnosti, kompenzační činnosti, stimulační činnosti).
  • Metodicky vede vyučující a třídní učitele při tvorbě PLPP, IVP.
  • Průběžně s pedagogy, asistenty pedagogů a zákonnými zástupci vyhodnocuje podpůrná opatření pro žáky se SVP.
  • Komunikuje a metodicky vede zákonné zástupce žáků se SVP.

 

Metodické a koordinační činnosti

  • Participuje na plnění doporučení ze zpráv ŠPZ.
  • Konzultuje s pedagogy přípravu a průběžnou úpravu podmínek pro integraci žáků.
  • Poskytuje metodickou a didaktickou podporu, pomoc a informace v otázkách speciálních vzdělávacích potřeb žáků a pomáhá při jejich aplikaci (výuka, hodnocení žáků, podpůrná opatření, pomůcky, PLPP,IVP…).
  • Koordinuje intervenční a reedukační činnosti na škole.
  • Koordinuje činnost a poskytuje metodickou a didaktickou pomoc asistentům pedagoga.
  • Řeší a navrhuje vztahy a spolupráci - vyučující x asistent pedagoga x žák.
  • Poskytuje metodickou a didaktickou pomoc zákonným zástupcům žáka.
  • Dle potřeby podává podrobné informace zákonným zástupcům o průběhu podpůrných opatření ve spolupráci s třídními učiteli.
  • Řeší případná nedorozumění – pedagog, asistent, zákonný zástupce, žák.